Wsparcie dla serwisantów – aplikacja mobilna Comarch Mobile Serwis

W najnowszej wersji Comarch ERP Mobile dostępna jest nowa funkcjonalność: Comarch Mobile Serwis. Jest to aplikacja, która wspiera działania mobilnych serwisantów.

mobile_serwis

Comarch Mobile Serwis to kolejne narzędzie w wersji Mobile udostępnione przez firmę Comarch, które ułatwia pracę w terenie. Praca serwisanta przy wsparciu Comarch Mobile Serwis jest dużo łatwiejsza. Każdy serwisant może przeglądać informacje o kontrahencie, który jest do niego przypisany. Dzięki temu ma możliwość sprawdzenia urządzeń powiązanych z kontrahentami, harmonogramów przeglądów gwarancyjnych oraz historycznych zleceń.

Comarch Mobile Serwis pozwala nie tylko na realizację czynności ze zleceń serwisowych ZSR zaplanowanych w Comarch ERP, ale również bezpośrednie planowanie zleceń. Serwisant może zaplanować kolejną wizytę dla siebie, a także dla innego serwisanta, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Okno aplikacji Mobile Serwis pozwala na pełne obsłużenie zlecenia. W każdej chwili serwisant może podejrzeć listę zleceń serwisowych wraz ze szczegółami z danego zlecenia, takimi jak liczba czynności koniecznych przy serwisowaniu, czy też status zlecenia. Ponadto ma dostęp do zasobów oraz serwisantów, a także słownika czynności serwisowych i dostępnych urządzeń.

serwis_2

Realizacja zleceń serwisowych w Comarch Mobile Serwis opiera się na tych samych dokumentach, co w systemie Comarch ERP XL. Dodając nowe zlecenie serwisowe (ZSR) w aplikacji, dokument posiada trzy zakładki:

  1. Planowanie – w której znajduje się informacja na temat kontrahenta oraz daty realizacji. W tym miejscu serwisant uzupełnia takie informacje jak: czynności serwisowe, urządzenia, dane serwisanta oraz zasobu
  2. Kalkulacja – w tym miejscu pokazywane są ogólne koszty wynikające z przeprowadzonych czynności i składników
  3. Nagłówek – podobnie jak w przypadku innych dokumentów w systemie Comarch ERP XL, na tej zakładce prezentowane są dane na temat kontrahenta czy daty zlecenia.

Realizacja zlecenia serwisowego może się odbywać z poziomu karty kontrahenta lub też z listy zleceń serwisowych. Informację o realizacji lub odrzuceniu realizacji zlecenia serwisowego jest automatycznie zapisywana w systemie.