Sprawne zarządzanie czasem pracy z Comarch TNA – pytania i odpowiedzi

Comarch TNA jest nowoczesnym systemem do rejestracji czasu pracy, dzięki któremu poprawisz dyscyplinę w miejscu pracy oraz znacznie zwiększysz efektywność. Zgłaszanie delegacji, urlopów, obecności, a także nieobecności stanie się szybkie, proste i wygodne. Rozwiązanie to jest oparte o współpracę aplikacji mobilnej z urządzeniami Comarch TNA Gateway. Pracownik przykłada telefon (z włączoną aplikacją Comarch TNA) do urządzenia Comarch TNA Gateway albo Comarch TNA Gateway Plus przy każdym wejściu i wyjściu. Istnieje również możliwość korzystania z karty oraz aplikacji webowej. Osoby pracujące w terenie, również mogą korzystać z tego rozwiązania poprzez ręczne wprowadzenie czasu pracy. Czas pracy jest rejestrowany w aplikacji mobilnej, a także w aplikacji webowej. 

Comarch TNA — pytania i odpowiedzi

 

1). Czy można ręcznie wprowadzać dane dotyczące wyjść / wejść — realny czas pracy? 

OdpowiedźTakmożna zgłaszać ręcznie obecność za pomocą aplikacji mobilnejjak również za pomocą aplikacji www.

2).  Czy forma elektroniczna wymaga podpisu elektronicznego przez każdego pracownika? 

Odpowiedź: Przepisy nie nakazują obowiązku drukowania elektronicznie prowadzonej listy ewidencji czasu pracy ani podpisywania jej przez kogokolwiek (pracodawca, pracownik).

3). Czy aplikacja Comarch TNA będzie podsumowywała nadgodziny np. w formie statystyk z nadgodzin miesięcznych?

Odpowiedź: Obsługa nadgodzin, statystyk i raportów z pewnością pojawi się w TNA. W najbliższych wersjach planowane jest wprowadzenie obsługi wielofirmowości, ulepszonej obsługi urlopów i delegacji. Nadgodziny będą brane pod uwagę w wersjach planowanych w 2020 roku. 

4). Czy w jednej delegacji można łączyć różne środki transportu?

Odpowiedź: Obecnie można zdefiniować tylko jeden środek transportu. Planowane jest jednak rozbudowanie tego modułu w kolejnych wersjach oraz dodanie możliwości zdefiniowania wielu środków transportu.

5). Czy delegacje, mogą być eksportowane do Comarch ERP Optima?

Odpowiedź: Na ten moment delegacje nie są jeszcze eksportowane. Wkrótce pojawi się automatyczny eksport.

6). Czy możliwe jest wygładzanie czasu pracy pobranego z Comarch TNA do Comarch ERP Optima? Podobno wygładzanie ustawianie w planie pracy w TNA, nie powoduje zmiany danych przesyłanych do Optima i nadal przesyłane są oryginalne godziny wejścia i wyjścia. W jaki sposób wygładzić czas tak, aby wejście 7:56 i wyjście 16:07 nie było traktowane jako nadgodziny przy obliczaniu listy płac w Comarch ERP Optima?

Odpowiedź: Godziny wejść i wyjść są przekazywane do Comarch ERP Optima w postaci wygładzonej, o ile poprawnie przypisany jest plan pracy dla pracownika, lub do centrum — w takim przypadku pracownicy muszą mieć włączone dziedziczenie planu pracy po centrum.

7). Czy jest możliwość podzielenia czasu pracy na poszczególne projekty, jeżeli pracownik bierze udział w kilku projektach jednego dnia? Pracownik powinien być wstanie wybrać projekt z dostępnej puli projektów.

Odpowiedź: Deklaracja czasu pracy w projektach i wybór, przy jakich projektach pracują pracownicy to funkcja, która jest zaplanowana w wizji rozwoju Comarch TNA na rok 2020.

8). Skąd wiadomo, kiedy pracownik miał przyjść do pracy tj. planowany czas pracy?

Odpowiedź: Godziny pracy pracownika wynikają z jego opublikowanego i przypisywanego do pracownika planu pracy. Plan pracy może być opracowany za pomocą narzędzia do grafikowania.

9). Czy istnieje możliwość w programie Comarch ERP Optima Kadry i Płace Plus, aby wpisać wyjścia prywatne i odpracowane?

Odpowiedź: Takie wyjścia wpisywane i ewidencjonowane są tylko w usłudze Comarch TNA. Do Kadr i Płac czas pracy może być eksportowany w różny sposób np. jako czas liczony od pierwszego wejścia do pierwszego wyjścia, albo z uwzględnieniem normalizacji czasu, może też być to eksportowany czas pracy z pominięciem wyjść prywatnych.

10). Czy w przypadku pracy zmianowej system umożliwia wprowadzanie w każdym tygodniu miesiąca inną zmianę np. 6 – 14, 14 – 22, 22 – 06?

Odpowiedź: Obecnie można to uzyskać planując różne grafiki na różne tygodnie pracy. W jednej z kolejnych wersji planowana jest obsługa pełnej czterobrygadówki.

11). Czy planowane jest wdrożenie prywatnych wyjść z pracy, aby w trakcie wykonywania pracy zanotować taką informację?

Odpowiedź: Tak, taka funkcja już istnieje w systemie.

12). Czy jest możliwość połączenia pracy w ciągu jednego dnia np. 4 godziny na miejscu i 4 godziny w terenie?

Odpowiedź: Oczywiście jest taka możliwość. W ciągu jednego dnia można zarówno zarejestrować czas pracy przy pomocy urządzeń, jak i zdefiniować godziny pracy zdalnej/w terenie ręcznie.

13). Czy aplikacja Comarch TNA może być zainstalowana na telefonie prywatnym?

Odpowiedź: Tak, aplikacja może zostać zainstalowana na telefonie prywatnym.

14). Czy jest dostępna wersja w języku angielskim?

Odpowiedź: Tak, usługa posiada 5 wersji językowych: Polska, Angielska, Niemiecka, Francuska, Hiszpańska.

15). Co to oznacza „nienormowany” i czemu wynosi 8 godzin?

Odpowiedź: Nienormowany czas pracy określony jest wymiarem zadań pracownika. Dokładne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy nie są sprecyzowane. W takim modelu definiujemy jedynie ilość godzin do przepracowania w danym dniu (dla przykładu 8 godzin — co oczywiście można zmienić).

16). Czy można wprowadzić czas pracy nie będąc w pracy, a także czy istnieje możliwość zablokowania takiej opcji?

Odpowiedź: Tak jest taka możliwość. Pracodawca decyduje, którzy pracownicy mogą korzystać z takiej opcji. Ponadto ten typ obecności jest wyróżniany w raportach, aby zwrócić na to uwagę pracodawcy.

17). W jaki sposób kierownik jest informowany o tym, że jego pracownik wypisał wniosek urlopowy?

Odpowiedź: O nowym wniosku urlopowym kierownik jest informowany przez wiadomość e-mail.

18). Czy pracownik nieposiadający funkcji kierownika ma możliwość podglądu, czy inny pracownik jest obecny w pracy?

Odpowiedź: Nie ma takiej możliwości. Wgląd w obecności ma tylko kierownik oraz zastępca kierownika.

19). Jaki jest koszt aplikacji Comarch TNA?

Odpowiedź: Cena dostępu miesięcznego do usługi wynosi 99 PLN z uwzględnieniem 20 pracowników. Dodatkowe pakiety pracowników dostępne są w cenach 19 PLN (20 pracowników) i 49 PLN (100 pracowników) za miesiąc. Urządzenia do rejestracji dostępne są w cenach 299 PLN i 399 PLN w zależności od typu i potrzeb.

20). Jaka jest zależność pomiędzy Comarch TNA, a Comarch HRM?

Odpowiedź: Comarch TNA to rozwiązanie działające standalone (samodzielnie), niewymagające systemu ERP, posiadające obsługę wieloformowości i dostosowane do wymogów rynków zagranicznych. W Comarch TNA nie ma obsługi miękkiego HR. Dzięki synchronizacji danych, dane w systemach Optima, HRM i TNA są spójne, dane wprowadzane w jednym z tych systemów widoczne są też w systemach pozostałych. Usługa Comarch TNA ma być z zasady działania wielofirmowa, będzie można synchronizować różne bazy do różnych podmiotów w ramach jednego konta w tej usłudze. W ten sposób jest to rozwiązanie idealne nie tylko dla klientów systemów Comarch ERP, ale również dla Biur Rachunkowych.

21). Czy aplikacja umożliwia odnotowanie wyjścia w trakcie dnia? Jak wygląda raport w przypadku takiego zdarzenia?

Odpowiedź: Tak, jest taka możliwość. Taka nieobecność pokazywana jest w raporcie jako różnica pomiędzy czasem pracy netto a brutto.

22). Czy cena za urządzenie 299 PLN to opłata miesięczna, czy jednorazowa?

Odpowiedź: Cena za urządzenia jest jednorazowa.

23). Czy na bieżąco pojawia się informacja o tym, ile dni urlopu zostało pracownikowi?

Odpowiedź: W tym momencie Comarch TNA nie obsługuje jeszcze limitacji dni urlopowych. W jednej z najbliższych wersji Comarch będzie podchodzić do tematu rozszerzenia obsługi modułu urlopów, w tym także z automatycznym naliczaniem i limitacją dni urlopowych.

24). Czy opracowanie planu pracy za pomocą narzędzia do grafikowania, umożliwia ze skorzystania z reguł wygładzania czasu pracy ?

Odpowiedź: Tak, można zdefiniować takie reguły dla każdego dnia i pracowników osobno lub dla wszystkich razem.

25). Ile można stworzyć poziomów hierarchii tj. czy dyrektor danego działu może mieć wgląd oraz możliwość edycji grafików, zarówno kilku koordynatorów, jak i ich pracowników?

Odpowiedź: Liczba poziomów hierarchii jest nieograniczona, a kierownik ma wgląd i możliwość edycji grafiku pracowników w swoim centrum oraz wszystkich centrach, które są niżej w hierarchii.

26). Czy jest możliwość zakupienia tylko aplikacji webowej?

Odpowiedź: Aplikacja mobilna jest nierozłączną częścią systemu i nie ma takiej możliwości (nie ma też dodatkowych opłat za dostęp do aplikacji mobilnej).

27). Czy w urządzeniu Gateway Plus planowane są dodatkowe wyjścia napięciowe umożliwiające firmom instalatorskim zintegrowanie z elektroniką otwierającą rygle w drzwiach wejściowych do firmy, która zakupiła TNA? Istnienie takiej opcji eliminuje u pracowników dodatkowe karty do otwierania drzwi i zachęca firmy wykorzystujące kontrolę dostępu do pomieszczeń wybór rozwiązania Comarch bez konieczności zakupu dodatkowych podsystemów.

Odpowiedź: Tak, planowane jest dedykowane urządzenie, które będzie można wpisać w magistrale z urządzeniami kontroli dostępu oraz podpinać do urządzenia luzowniki zamków. Tego typu integracje planowane są na drugą połowę przyszłego roku.

28). Czy program rozlicza nadgodziny i godziny w pracy w porze nocnej?

Odpowiedź: Nadgodziny są zliczane i prezentowane w raporcie dla kierowników w formie bilansu w kontekście wybranego okresu. W przyszłych wersjach planowana jest obsługę nadgodzin, ich zgłaszanie przez pracowników i zatwierdzanie przez kierowników. Pora nocna również będzie w tym zakresie uwzględniona.

29). Czy czas wejścia/wyjścia w przypadku kart dostępowych zlicza się poprawnie w przypadku dowolnego systemu kart, czy wymagany jest jakiś konkretnie?

Odpowiedź: Obecnie można rejestrować czas pracy z wykorzystaniem dedykowanych kart zakupionych razem z usługą Comarch TNA lub w ramach jej rozszerzenia. W przyszłości będzie możliwość korzystania z własnych kart zgodnych ze standardem Mifare RFID/125kHz.

30). Jak działa karta z czytnikiem? Czy pierwsze odbicie jest identyfikowane jako rozpoczęcie pracy, a drugie jako zakończenie pracy w danym dniu?

Odpowiedź: Pierwsze odbicie w danym dniu kalendarzowym jest wejściem do pracy i rozpoczyna dzień pracy. Kolejne odbicia traktowane są naprzemiennie jako wyjście, wejście itd. Po ostatnim wyjściu, jeśli nie ma aktywności użytkownika w okolicach końca dnia, dzień zamykany jest automatycznie, a ostatnie wyjście jest równoważne z zakończeniem dnia pracy.

31). Czy można eksportować raport ogólny i szczegółowy do .xls?

Odpowiedź: Tak, raporty można eksportować do .xls. Taka opcja jest dostępna z poziomu zakładki Raport obecności w aplikacji webowej.

32). Czy można raport wygenerować zgodnie z okresami rozliczeniowymi? Np. mamy okres rozliczeniowy styczeń-kwiecień, maj-sierpień itd. Chodzi o to, aby bilans pokazywał się w skali okresu rozliczeniowego.

Odpowiedź: Raporty można generować za okresy miesięczne i roczne.

33). Czy będzie możliwość zgłoszenia nadgodzin poza standardowym czasem pracy np. praca wieczorem z domu w nagłych przypadkach, jeśli pracownik jest już dawno poza pracą oraz w tym dniu ma zaliczone wejście i wyjście?

Odpowiedź: Tak, jest możliwość ręcznego zgłaszania obecności, a w podanym przypadku pracownik może wprowadzić godzinę wejścia/wyjścia do/z pracy nawet z domu korzystając z aplikacji www lub aplikacji mobilnej. Nadgodziny, ich zgłaszanie I rozliczanie będzie wprowadzane w jednej z kolejnych wersji usługi Comarch TNA.

34). Czy jest określony dzienny limit wejść oraz wyjść dla danego pracownika?

Odpowiedź: Nie ma limitów wejść i wyjść. Może być to dowolna ilość w ciągu dnia.

35). Czy można zdefiniować w Comarch TNA plan pracy na cały rok?

Odpowiedź: Tak.

36). Czy można zablokować funkcje ręcznego zgłaszania rozpoczęcia pracy?

Odpowiedź: Tak.

37). Za pomocą jakich loginów i haseł logujemy się do aplikacji Comarch TNA?

Odpowiedź: Za pomocą loginów Comarch Cloud. Może być to adres e-mail lub alias dla pracowników, którzy nie posiadają konta e-mail.

38). Czy można ustawić akceptacje urlopów przez dwie osoby np. lidera i kierownika?

Odpowiedź: Tak, dwie osoby mogą akceptować urlopu. Planowane jest też dodanie obsługi niestandardowych ścieżek akceptacji. 

39). Czy w urządzeniu TNA z akumulatorem da się samodzielnie wymienić wyczerpany akumulator?

Odpowiedź: Nie ma możliwości wymiany akumulatora samodzielnie, wiąże się to z utratą gwarancji. Urządzenie jest na tyle energooszczędne, że raz naładowane może w odpowiednich warunkach pracować do roku, jest więc dużo czasu na jego podładowania. Ilość ładowań w cyklu życia urządzenia jest tak niewielka, że trwałość akumulatora nie powinna być problemem w jego wieloletniej eksploatacji.

40). Co w przypadku sytuacji, gdy pracownik występuje o urlop w dniu dzisiejszym, kierownik akceptuje urlop, a dnia następnego pracownik może usunąć ten urlop i wstawić czas pracy ręczny? Jak zablokować usuwanie i wprowadzanie ręczne czasu pracy?

Odpowiedź: Pracownik nie może usunąć zaakceptowanego urlopu. Może jedynie to zmienić za zgodą i akceptacją kierownika.

41). Czy urządzenia można instalować w oddziałach firmy w różnych lokalizacjach poza siedzibą?

Odpowiedź: Tak, dowolnie, według potrzeb.

42). Czy przy urlopach wnioskowanych przez pracowników jest do wyboru urlop bezpłatny lub opieka art. 188 kp?

Odpowiedź: Pracownik ma do wyboru 3 rodzaje urlopów: wypoczynkowy, na żądanie oraz inny. Kierownik akceptując urlop podaje jego rodzaj i może wybrać np. urlop bezpłatny lub opiekuńczy (art. 188 kp).

43). Czy urządzenia można instalować w oddziałach firmy w różnych lokalizacjach poza siedzibą?

Odpowiedź: Tak, w usłudze można zdefiniować wiele lokalizacji, a nawet w różnych strefach czasowych. W ich obrębie przypisuje się urządzenia w dowolnej ilości. Pracownicy mogą korzystać z wszystkich urządzeń, przy wejściach i wyjściach pojawi się informacja o lokalizacji, w jakiej miało to miejsce.

44). Czy system posiada Kalendarz z widokiem, na którym można zobaczyć wszystkie nieobecne osoby w firmie wybranego dnia/tygodnia/miesiąca?

Odpowiedź: Tak.

45). Czy pracownik ma możliwość składania wniosków urlopowych za pośrednictwem aplikacji?

Odpowiedź: Tak, pracownik może złożyć wniosek urlopowy przez aplikację mobilną oraz WWW. Kierownik otrzymuje stosowne powiadomienie i może odrzucić lub zaakceptować wniosek pracownika.

46). Czy system spełnia wymogi narzucone przez rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej przy prowadzeniu dokumentacji w postaci elektronicznej?

Odpowiedź: Tak.

47). Czy jeżeli pracownik miał zaplanowany w grafiku czas pracy 8h, przepracuje 10h to po imporcie danych do Optimy te 2 godziny będą rozliczone jako nadgodziny?

Odpowiedź: To zależy czy pracownik chce, aby mu wypłacono wynagrodzenie za nadgodziny, czy chce je odebrać. W przypadku, gdy będą to godziny do wypłaty to zostaną wyeksportowane do Optima. Natomiast jeśli będą to godziny do odbioru to aplikacja Comarch TNA odpowiednio to rozliczy.

48). Czy jest możliwość poprawiania czasu wejścia/wyjścia?

Odpowiedź: W tym momencie jest jedynie możliwość modyfikacji obecności zgłoszonych ręcznie. Odbicia przy użyciu kart i aplikacji mobilnej na urządzeniach TNA Gateway nie są edytowalne wprost z aplikacji Comarch TNA. W przypadku synchronizacji z Comarch ERP Optima jest możliwość korekty po stronie Optima, a w efekcie synchronizacji, z uwagi na wyższy priorytet danych z Optimy, dane w TNA zostaną zaktualizowane. Rozważana jest jednak możliwość rozszerzenia ręcznej modyfikacji wszystkich wejść przez administratora, pracownika kadr bezpośrednio w usłudze Comarch TNA.

49). Czy program daje możliwość raportowania czasu pracy w kilku projektach w przeciągu jednego dnia (8h) np. 2h w projekcie A, 3h w projekcie B oraz 3h w projekcie C?

Odpowiedź: Obsługa projektów i deklarowania pracy w różne centra kosztowe jest planowana na przyszły rok.

50). Czy można zawnioskować o urlop krótszy niż cały dzień?

Odpowiedź: Obecnie Comarch pracuje nad wersją, w której będzie można zgłaszać urlopy o wymiarze godzinowym. Na ten moment jest tylko możliwość obsługi zgłoszeń urlopów o wymiarze dziennym.

Zwiększ zaufanie Klientów i sprzedaż, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep

Najważniejszymi trendami są obecnie doświadczenia użytkownika (tzw. user experience), budowanie świadomości klienta końcowego, sprzedaż w modelu B2B (czyli transakcje pomiędzy firmami) oraz zachęcanie klienta do zakupu droższych produktów, ulepszeń albo innych dodatków w celu generowania większych przychodów (tzw. upsell). Wchodząc w trendy, w poniższym artykule skupimy się na zwiększeniu zaufania Klientów oraz zwiększeniu sprzedaży, dzięki integracji Trusted Shops z Comarch e-Sklep.

Zakup systemu ERP. Co to znaczy? – cz. 3 [PORADNIK]

Producenci systemów ERP zazwyczaj sprzedają swoje rozwiązania przez sieć wyspecjalizowanych partnerów wdrożeniowych. System ERP nie jest prostym programem, który po zakupie możemy zainstalować i po prostu zacząć używać. ERP to nie tylko oprogramowanie. Wraz z zakupem licencji systemu ERP prawdopodobnie będziesz musiał kupić usługi wdrożeniowe i szkolenia dla przyszłych użytkowników systemu…

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz efektywna realizacja. Dzięki temu zwiększana jest sprzedaż i zyski firmy. Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz lepszych doświadczeń zakupowych, szybkiego czasu realizacji zamówień, ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu, spersonalizowanej oferty, a także obsługi posprzedażowej. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym. 

Comarch DMS – elektroniczny obieg dokumentów

Korzyści oraz funkcjonalności systemu Comarch DMS to między innymi pełna obsługa korespondencji firmy, zarówno z poziomu systemu, jak i aplikacji dostępnej poprzez WWW, dostęp z aplikacji mobilnej, zapewnione bezpieczeństwo.