Działalność serwisowa może polegać na ewidencji oraz realizacji zleceń serwisowych świadczonych dla zewnętrznych podmiotów (np. serwis wyrobów własnych sprzedanych klientom w ramach obsługi posprzedażowej), jak również w obrębie przedsiębiorstwa (np. utrzymanie ruchu). W dwóch przypadkach system Comarch ERP XL udostępnia narzędzia realizacji procesów typowych dla obszaru serwisowego.
- Ewidencja serwisowanych urządzeń
- Planowanie zleceń serwisowych
- Realizacja zleceń serwisowych
- Monitoring zleceń i serwisowanych urządzeń
- Współpraca z Comarch Mobile Serwis
- określanie dowolnych parametrów opisujących urządzenia oraz maszyny własne, czy też obce,
- szybka identyfikacja właściciela i osoby odpowiedzialnej za urządzenie.
- rejestracja zlecenia (określenie zestawu usług, które powinny być wykonane w ramach zlecenia i przypisanie kontrahenta oraz serwisowanego urządzenia),
- przypisanie niezbędnych składników oraz robocizny, zgodnie z ich dostępnością,
- analiza kosztu i kalkulacja marży,
- wsparcie w tworzeniu planów przeglądów technicznych.
- automatyzacja wydawania towarów niezbędnych do realizacji zlecenia,
- tworzenie dokumentu umożliwiającego rozliczenie się z kontrahentem,
- opcja śledzenia stanu realizacji zleceń serwisowych przez kontrahentów z poziomu aplikacji Comarch ERP Pulpit Kontrahenta.
- wgląd do historii każdego zlecenia serwisowego,
- pełna historyczność czynności realizowanych w związku z każdym urządzeniem.
Comarch ERP XL zapewnia pełną integrację z aplikacją Comarch Mobile Serwis przeznaczoną dla pracowników działów serwisowych, którzy realizują przeglądy oraz naprawy własnych urządzeń i urządzeń sprzedanych Klientom. Z poziomu Comarch ERP XL użytkownik może:
- planować zlecenia serwisowe do obsługi w Comarch Mobile Serwis,
- przeglądać stan realizacji zleceń wykonywanych w Comarch Mobile Serwis,
- wykonywać zlecenia zaplanowane w Comarch Mobile Serwis,
- podglądać i planować wykonanie wieloetapowych, rozbudowanych wizyt serwisowych realizowanych po stronie Comarch Mobile Serwis.
Planowanie, zatwierdzanie i podgląd wykonania wizyt serwisowych możliwe jest także przy użyciu aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie, dedykowanej między innymi do kierowania zespołem serwisantów.
Więcej informacji