Narzędzia usprawniające pracę zdalną – cz.1
W obecnej sytuacji coraz więcej osób pracuje zdalnie. Firmy poszukują rozwiązań, które ułatwią pracę oraz pozytywnie wpłyną na efektywność. Poniżej przedstawiamy listę interesujących rozwiązań od Comarch.
1). Monitorowanie efektywności pracy zdalnej z Comarch MyPoint
Narzędzie analityczne oferuje szybką oraz przejrzystą weryfikację pracy użytkowników Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL. Posiada wiele zalet:
- Wizualizacja danych dotyczących wystawianych dokumentów w postaci statystyk oraz wyników pracy użytkownika.
- Kontrola efektywności realizowanych procesów, a zatem monitorowanie działalności firmy.
- Monitorowanie trendu produktywności w danym okresie oraz operatorów w biurach rachunkowych.
- Przełączanie się między bazami firmowymi.
- Trzy pulpity menadżera, które prezentują obszary: „Moja praca”, „Statystyki dokumentów” i „Praca użytkowników”.
- Przedstawienie danych w klarowny, przystępny, graficzny sposób.
- MyPoint pozwala również zaobserwować, z jakim rodzajem dokumentów pracownik ma największe trudności poprzez rejestrację czasu pracy i operacji na plikach.
- Statystyki dokumentów dostarczają obraz efektywności firmy w poszczególnych obszarach, takich jak: kadry, księgowość, płatności, rejestr VAT itd.
- Prezentacja wyników w formie wykresu sprawia, że dane są czytelne, a zestawienie pozwala łatwo porównywać informacje.
- Bieżące monitorowanie procesów pozwala na dostrzeżenie ewentualnych spadków wydajności i szybką reakcję.
- Pulpit „Praca użytkowników” umożliwiają weryfikację czasu pracy w systemie, efektywności w określonych godzinach i średnich wyników produktywności operatorów.
- Dostępne zestawienia pozwalają zaobserwować między innymi godziny szczytowej wydajności.
- Dostępna jest wersja demonstracyjna Comarch MyPoint, pozwalająca przetestować działanie narzędzia, które w obecnej sytuacji może się okazać bardzo przydatne.
2). Wielowymiarowe analizy w chmurze, dzięki Comarch BI Point
Analizy dla każdego, w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie. Główne zalety Comarch BI Point:
- Kompleksowe i wielowymiarowe analizy w chmurze.
- Funkcja raportowania ad hoc, wsparcie podejmowania świadomych decyzji.
- Interaktywne dashboardy, które ułatwiają analizę, umożliwiają zaawansowane wizualizacje, wykorzystanie wykresów, map i innych wskaźników efektywności.
- Możliwość monitorowania zachowania użytkowników na social media, co pozwala wychodzić naprzeciw oczekiwaniom.
- Mobilność, możliwość analizy danych również na urządzeniach takich jak telefon czy smartphone. Aplikacja stworzona została w taki sposób, by dostosowywać swój format, widok do urządzenia, na jakim z niej korzystamy.
- Dane przechowywane i zabezpieczane są na bieżąco.
- W celu zapewnienia stałego dostępu do raportów i analiz na bieżąco tworzone są kopie bezpieczeństwa.
- Wieloźródłowość, możliwość analizy z różnych obszarów (sprzedażowe, marketingowe, społecznościowe itd.) w jednym miejscu.
3). Elektroniczny obieg dokumentów z Comarch DMS
Narzędzie to pozwala w łatwy sposób modelować różnego typu procesy w zakresie obiegu dokumentów. Ponadto posiada liczne zalety:
- Pozwala na stacjonarne i mobilne zarządzanie procesami.
- Rejestracja i obieg wewnętrzny dokumentów, a jednocześnie powiązanie ich ze ściśle określonymi procedurami. Usprawnienie przepływu procesów w firmie.
- Zaawansowane możliwości pozwalają wdrożyć i usprawnić wiele przepisów np. elektroniczny obieg faktur kosztowych, umów, wniosków itd.
- Pełna obsługa korespondencji firmy (z poziomu systemu jak i aplikacji przez WWW).
- Ochrona przed utratą danych ze względu na przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej.
- Automatyczny import skanów.
- Redukcja kosztów — ograniczenie ilości papierowych dokumentów.
- Usprawnienie i automatyzacja procesów.
- Kontrola czasu realizacji zadań i dostęp do aktualnego statusu zarejestrowanego dokumentu.
- Możliwość pracy z dowolnego miejsca wyłącznie pod warunkiem posiadania dostępu do Internetu.
- Przypomnienia o dokumentach oczekujących na podjęcie decyzji.
- Pełna integracja z systemem COMARCH ERP (np. w zakresie wiązania dokumentów).
- Modelowanie procesów za pomocą intuicyjnego edytora – z kolejnych etapów wprowadzonych powstaje diagram złożony z bloków połączonych strzałkami, który obrazuje kierunek przepływu pracy i informacji.
- Możliwość nadawania różnego poziomu uprawnień pracownikom.
- Opcja pracy w trybie wielofirmowym.
- Możliwość obsługi zgłoszeń wynikających z obowiązujących w firmie procedur systemu zarządzania jakością (ISO).
- Umożliwienie stworzenia repozytorium dokumentów prezentujących procedury
- Dostęp do kluczowych informacji na temat realizowanych dokumentów.
- Współpraca z programem Comarch OCR oraz innymi systemami OCR, a nawet korzystanie z kilku różnych jednocześnie.
- Praca z programem na komputerze i urządzeniach mobilnych.
- Analiza realizowanych procesów i ich robotyzacja.
4). Zarządzanie relacjami z aktualnymi oraz z potencjalnymi klientami z modułem CRM
Narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, a także do planowania pracy działu obsługi klienta.
- Pulpit nawigacyjny dla menedżerów.
- Kontrola wydajności oddziałów w czasie rzeczywistym, możliwość śledzenia postępów i najnowszych osiągnięć zespołu.
- Możliwość pracy zdalnej, dzięki specjalnie dostosowanej aplikacji.
- Płynna integracja. Możliwość łatwego połączenia Comarch CRM Front Office z istniejącymi systemami i zwiększenia potencjał całego środowiska IT.
- Centrum produktów. Interaktywny i łatwy w obsłudze katalog wszystkich produktów bankowych. Intuicyjność i szybkość przetwarzania danych.
- Dedykowane pulpity nawigacyjne. Ekran wyświetlany, gdy pracownik loguje się do systemu, przedstawia informacje specjalnie dostosowane do jego stanowiska, obowiązków i zadań.
- Wyraźnie zauważalny wzrost wydajności.
- Możliwość administrowania bazą danych klientów, tworzenia i realizowania planów sprzedaży, kontrolowania wydajności doradców i konsultantów.
- Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych oraz kas fiskalnych. Jednoczesna automatyczna kontrola zdefiniowanych limitów. Automatyzacja i usprawnienie procesów.
- Zaawansowane algorytmy personalizacji.
- Raporty wydajności i statystyki. Moduł generuje ważne raporty i statystyki dotyczące każdego pracownika.
- Szeroka gama narzędzi umożliwia menedżerom przydzielanie i rozdzielanie zadań między pracownikami, przygotowanie harmonogramu pracy lub prognozy sprzedaży na następny miesiąc.
- Profil pracownika. Profil zawiera niezbędne informacje o danym pracowniku: od zdjęcia i harmonogramu urlopu, przez relacje z innymi pracownikami, podsumowanie umiejętności lub raporty z wyników sprzedaży.
- Gamifikacja. Polega na zastosowaniu typowych elementów rozgrywki — punktacji, rywalizacji z innymi w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników, produktywności organizacyjnej i innych. Nagrody w formie punktów bonusowych, specjalnych odznak i tytułów, na podstawie których tworzy się rankingi.
Więcej przydatnych rozwiązań
W kolejnej części zostany przedstawione korzyści rozwiązań tj.: Comarch OCR, moduł dla Biur Rachunkowych oraz Comarch ERP Optima Analizy BI.