Najciekawsze nowości i zmiany w Comarch e-Sklep 2021
Nowoczesne oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego od Comarch dynamicznie się rozwija i jest nieustannie udoskonalane. Coraz więcej firm korzysta z tego rozwiązania. Poniżej przedstawiamy listę najciekawszych i najprzydatniejszych zmian oraz nowości w Comarch e-Sklep 2021.
1. Integracja z hurtowniami
Comarch przygotował predefiniowane połączenie z wybranymi hurtowniami. Ponadto pojawiła się możliwość własnej integracji z hurtowniami udostępniającymi stany magazynowe w formie plików XML i CSV.
Zakres integracji obejmuje automatyczną aktualizację stanów towarów w sklepie na podstawie stanów w hurtowni, automatyczne mapowanie indeksów z hurtowni z towarami w sklepie na podstawie kodu EAN, kodu u producenta oraz kodu towaru. Można również określić kolejność zdejmowania stanów magazynowych z hurtowni.
Kolejną nowością jest dodanie w dzienniku zdarzeń historii importu stanów magazynowych z hurtowni do sklepu.
2. Funkcja wysyłania powiadomień o porzuconych koszykach
a). Jak włączyć i skonfigurować przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki)?
Nowa funkcja wysyłania powiadomień o porzuconych koszykach ma na celu zachęcenie Klientów do dokończenia zamówienia. Należy zalogować się do panelu administracyjnego i przejść do Ustawienia > Ustawienia sklepu > Zamówienia. Następnie włączyć parametr Przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki).
Klikając parametr można ustawić, po jakim czasie ma zostać wysłane pierwsze, a potem drugie powiadomienie o dokończeniu zakupów. Domyślnie ustawione dla Klientów, którzy wyrazili zgodę na informacje handlowe. Można również ustawić powiadomienie do Wszystkich, wtedy wiadomość e-mail zostanie wysłana do wszystkich pozyskanych adresów e-mail z porzuconych koszyków: klientów zarejestrowanych klientów jednorazowych (którzy zdążyli podać swój adres e-mail przed porzuceniem koszyka).
b). Jak skonfigurować wiadomość e-mail z przypomnieniem o dokończeniu zamówienia?
W zakładce Ustawienia > Treści > E-mail i SMS w sekcji Zamówienia została dodana nowa grupa wiadomości Przypomnienie o dokończeniu zamówienia, w której znajdują się treści wiadomości wysyłanych do klientów w przypadku porzuconego koszyka. Podzielone na pierwsze i drugie przypomnienie o porzuconym koszyku.
c). Analiza listy porzuconych koszyków
W zakładce Sprzedaż > Porzucone koszyki znajduje się nowa lista porzuconych koszyków. Sprzedawcy mogą analizować liczbę porzucanych koszyków, a także mają wgląd do ich zawartości. Koszyk jest traktowany jako porzucony po upływie 2 godzin od momentu ostatniej jego aktualizacji.
3. TwistoPay – kup teraz, zapłać później
Od wersji 2020.1 wprowadzono nowość w płatności imoje ING Banku. Natomiast w wersji 2021 dodano kolejny kanał płatności TwistoPay – kup teraz, zapłać później, dzięki któremu można opłacić swoje zakupy do 21 dni. Zmieniono nazwę tej płatności online, która teraz dostępna jest pod nazwą imoje + TwistoPay z poziomu Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności w obszarze Online.
4. Zmiany w Comarch e-Sklep ze względu na Brexit
Uwaga! Od 1 stycznia 2021 r. Klientom z Wielkiej Brytanii, oznaczonych prefiksem GB, należy w panelu administracyjnym e-Sklepu samodzielnie zmienić status na pozaunijny.
Do listy numerów identyfikacyjnych VAT dodano nowy prefiks XI. Prefiks ten będzie wykorzystywany do oznaczania transakcji wewnątrzunijnych z Klientami z Irlandii Północnej.
5. Nowe kolumny w panelu
W zakładce Towary > Lista towarów dodano pięć nowych kolumn: cena netto oraz cena brutto (obie wraz z informacją o aktualnej walucie domyślnej), stawka VAT oraz jednostka miary (domyślna). Można wyświetlić je po wybraniu Kolumny i zaznaczaniu kolumn. Ponadto dodano możliwość wyświetlania obrazka produktu na liście. Nowością na liście jest także podgląd cen produktów w cennikach przesłanych z systemu ERP. Dla sklepów Enterprise oraz B2B dostępne są wszystkie cenniki, a dla pozostałych wyłącznie jeden domyślny cennik.
6. Stany towarów w panelu
Na szczegółach towaru została udostępniona zakładka o nazwie Zasoby. Znajdują się na niej informacje tj. parametr Kontrola stanów magazynowych z wartością Tak lub Nie. Jeśli parametr jest włączony to na liście mamy Magazyn systemu ERP / Nazwę hurtowni oraz Źródło, a także Datę aktualizacji, Ilość towaru i Jednostkę miary. Ponadto są również widoczne Rezerwacje pomniejszające stany magazynowe w sklepie. W tym miejscu znajdują się informacje o Źródle, Numerze zamówienia / aukcji Allegro, Dacie rezerwacji, Ilości oraz Jednostce miary.
7. Obrazki towarów na listach i formularzach
Teraz obrazy wyświetlane są na liście towarów, liście towarów w przechowali, liście powiadomienia o dostępności, liście towarów w porzuconym koszyku oraz na formularzu reklamacji / zwrotu.
Zoptymalizowano również wyświetlanie obrazów towaru w panelu.
8. Licznik
Po przejściu w Sprzedaż > Zamówienia na samym dole dodano Licznik, który jest informacją o łącznej liczbie rekordów wyświetlanych na danej liście.
9. Podpowiadanie fraz podczas filtrowania panelu
Dodano listę podpowiadania fraz tzw. autocomplete. Podczas wypełniania pól filtra na listach: towarów, kontrahentów, zamówień, a także na liście towarów do masowego wystawiania ofert w Allegro. Dzięki podpowiedziom wyszukiwania użytkownicy panelu mogą sprawniej pracować na listach dostępnych w Comarch e-Sklep.
10. Domyślna cena netto dla nowych kont firmowych w sklepach w wersji Enterprise i B2B
W menu Ustawienia > Ustawienia sklepu > Kontrahenci dostępny jest nowy parametr Automatycznie ustawiaj cenę netto dla firmy podczas rejestracji w sklepie.
11. Wybór stron dostępnych dla niezalogowanych
Po przejściu w Ustawienia > Ustawienia sklepu > Kontrahenci w sekcji Dostęp do sklepu można włączyć parametr Tylko dla klientów zalogowanych, a po kliknięciu w niego wybrać strony, do których będzie miał dostęp klient niezalogowany. Wyjątkiem jest strona logowania, która zawsze musi być dostępna dla niezalogowanych kontrahentów. Można również przywrócić ustawienia domyślne.
12. Towar konfigurowalny w wersji B2B
Konfigurator produktów powstał dla firm produkcyjnych, które chcą sprzedawać produkty na indywidualne zamówienie, uzależnione od określonych kryteriów. Mechanizm ten pozwala we własnym zakresie zaimplementować funkcję, która pozwoli na dodanie do koszyka spersonalizowanego towaru lub towarów z ceną wyliczoną poza sklepem („na zewnątrz”). Korzyścią takiego rozwiązania jest optymalizacja procesu sprzedaży.
13. Masowe (seryjne) wystawianie ofert na Allegro
Dodano funkcję masowego wystawiania ofert na platformie Allegro. Można wybrać grupy towarowe lub wskazać towary. Na liście towarów przygotowanych do wystawienia w Allegro dostępne są operacje seryjne: zmiana cennika dostaw (z możliwością masowego ustawiania czasu wysyłki, dodawania dodatkowych informacji o dostawie i ustawiania opcji faktury) oraz zmiana warunków oferty (warunków reklamacji, zwrotów i gwarancji).