Ile czasu zajmuje założenie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży?
Statystyki pokazują, że zamawiamy coraz więcej produktów przez Internet. Rozwiązanie to jest wygodne. Dokonujemy zakupu poprzez wykonanie kilku kliknięć, bez wychodzenia z domu. Oszczędzamy czas, a często nawet pieniądze. Przyciąga nas opcja darmowej dostawy lub interesujące oferty specjalne. Właśnie teraz jest idealny czas na założenie własnego sklepu internetowego. Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli zastanawiasz się, ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży.
Rozwój branży e-commerce
Czy wiesz, że obecna wartość branży e-commerce wynosi około 50 miliardów złotych, a ta kwota ciągle wzrasta? Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok. Natomiast czas kryzysu, czy też pandemii powoduje dodatkowe zwiększenie usług w tym obszarze.
Kto decyduje się na założenie sklepu internetowego?
Możemy wyróżnić przynajmniej dwie takie grupy. Pierwszą z nich są przedsiębiorcy, którzy poszerzają kanały sprzedaży albo przenoszą biznes stacjonarny do Internetu. Przedsiębiorcy widzą potencjał w handlu internetowym. Natomiast drugą grupą są osoby, które realizują swój pomysł na e-biznes.
Ile czasu zajmuje założenie e-sklepu i rozpoczęcie sprzedaży?
Pojawiają się tutaj ponownie minimum dwie opcje. Rozpoczęcie sprzedaży można rozpocząć już po kilku dniach, jeśli np. posiadamy produkty w systemie Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL. W tym przypadku istnieją rozwiązania pozwalające na integrację z Comarch e-Sklep. Oczywiście wymaga to podjęcia odpowiednich konfiguracji. Jeśli nie prowadziliśmy wcześniej sprzedaży i wymagane jest dodanie wszystkich produktów do systemu to zajmuje to znacznie więcej czasu. Warto jednak zauważyć, że im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie tzw. kart produktów, tym lepiej będą one wyglądały. Możemy również skorzystać z pomocy firm, które zajmują się wdrożeniem oraz konfiguracją e-sklepów.
Powyżej rozważyliśmy opcję, która bazuje na oprogramowaniu Comarch, ponieważ tym zajmuje się nasza firma. Jednakże istnieją również inne możliwości prowadzenia sprzedaży w Internecie. Korzystanie z rozwiązań Comarch jest kierowane do mikro, małych, średnich i dużych firm.
Co jest potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego?
- Przygotowanie odpowiedniego planu.
- Założenie firmy albo dodanie numeru PKD (to skrót oznaczający Polską Klasyfikacje Działalności).
- Zakupienie domeny.
- Znalezienie dostawcy albo sprzedaż własnych produktów.
- Przygotowanie regulaminu i polityki prywatności oraz grafik np. logo, bannery, grafiki produktów.
- Wybranie oprogramowania do prowadzenia e-handlu.
- Konfiguracja e-sklepu np. dodanie różnych opcji płatności i dostaw, wybór walut oraz obszaru działalności. Wiążę się to z np. współpracą z firmą kurierską oraz serwisami płatności typu dotpay.
Po uruchomieniu sklepu internetowego możemy go również udoskonalać. Ważne jest znalezienie oprogramowania, które jest zawsze zgodne z przepisami prawa oraz nieustannie aktualizowane. Z tego względu polecamy rozwiązanie Comarch e-Sklep, które posiada intuicyjny interfejs i jest łatwe w obsłudze.
Warto skupić się również na optymalizacji oraz pozycjonowaniu sklepu internetowego, aby wyświetlał się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu więcej osób znajdzie nasz sklep w sieci.