Strona główna > Oferta > Rozwiązania Comarch > Comarch ERP XL > Serwis i remonty

 

Serwis i remonty

Działalność serwisowa może polegać na ewidencji oraz realizacji zleceń serwisowych świadczonych dla zewnętrznych podmiotów (np. serwis wyrobów własnych sprzedanych klientom w ramach obsługi posprzedażowej), jak również w obrębie przedsiębiorstwa (np. utrzymanie ruchu). W dwóch przypadkach system Comarch ERP XL udostępnia narzędzia realizacji procesów typowych dla obszaru serwisowego.

  • określanie dowolnych parametrów opisujących urządzenia oraz maszyny własne, czy też obce,
  • szybka identyfikacja właściciela i osoby odpowiedzialnej za urządzenie.
  • rejestracja zlecenia (określenie zestawu usług, które powinny być wykonane w ramach zlecenia i przypisanie kontrahenta oraz serwisowanego urządzenia),
  • przypisanie niezbędnych składników oraz robocizny, zgodnie z ich dostępnością,
  • analiza kosztu i kalkulacja marży,
  • wsparcie w tworzeniu planów przeglądów technicznych.
  • automatyzacja wydawania towarów niezbędnych do realizacji zlecenia,
  • tworzenie dokumentu umożliwiającego rozliczenie się z kontrahentem,
  • opcja śledzenia stanu realizacji zleceń serwisowych przez kontrahentów z poziomu aplikacji Comarch ERP Pulpit Kontrahenta.
  • wgląd do historii każdego zlecenia serwisowego,
  • pełna historyczność czynności realizowanych w związku z każdym urządzeniem.

Comarch ERP XL zapewnia pełną integrację z aplikacją Comarch Mobile Serwis przeznaczoną dla pracowników działów serwisowych, którzy realizują przeglądy oraz naprawy własnych urządzeń i urządzeń sprzedanych Klientom. Z poziomu Comarch ERP XL użytkownik może:

  • planować zlecenia serwisowe do obsługi w Comarch Mobile Serwis,
  • przeglądać stan realizacji zleceń wykonywanych w Comarch Mobile Serwis,
  • wykonywać zlecenia zaplanowane w Comarch Mobile Serwis,
  • podglądać i planować wykonanie wieloetapowych, rozbudowanych wizyt serwisowych realizowanych po stronie Comarch Mobile Serwis. 

Planowanie, zatwierdzanie i podgląd wykonania wizyt serwisowych możliwe jest także przy użyciu aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie, dedykowanej między innymi do kierowania zespołem serwisantów. 

Więcej informacji