Obieg dokumentów z Comarch DMS i OCR – Pytania i Odpowiedzi

Zapanowanie nad dokumentami i procesami w firmie to wyzwanie, które może spędzić sen z powiek. Jak sobie z tym poradzić? Stawiamy na rozwiązania Comarch DMS i OCR, które wdrażamy. Narzędzia te automatyzują procesy i sprawiają, że praca z dokumentami staje się łatwa i przyjemna. Poniżej przedstawiamy listę pytań i odpowiedzi dotyczących tych rozwiązań.

1). Czy rozwiązanie Comarch OCR może rozpoznawać na fakturze numer zlecenia (zamówienia)? 

Odpowiedź: Aktualnie OCR pobiera numer zamówienia dla faktur niemieckich, planowany jest rozwój w tym obszarze dla faktur polskojęzycznych.

2). Czy delegacje są przystosowane do wielu walut? 

Odpowiedź: Comarch DMS jest otwartą platformą w związku z czym konfiguracja danego obiegu (np. delegacja) jest zależna od potrzeb danego scenariusza – również można wprowadzić elementy związane z wieloma walutami. 

3). Czy aplikacja na telefon odczytuje kody kreskowe, kody QR i umożliwia ich powiązanie z konkretnymi dokumentami?

Odpowiedź: Aplikacja mobilna nie ma takiej możliwości. Funkcjonalność masowego skanowania oraz OCR mają możliwość odczytania kodu kreskowego, ale jest on po prostu wartością na nowo utworzonym dokumencie (z ewentualnym utworzeniem linku do innego dokumentu z tym kodem kreskowym). 

4). Czy jest możliwość generowania dokumentów kosztowych do Comarch ERP Optima? 

Odpowiedź: Tak, taka opcja jest dostępna w Comarch DMS. 

5). Czy wersja mobilna DMS jest lub będzie w przyszłości dostępna na system iOS? 

Odpowiedź: Comarch DMS już od początku działania jest dostępny na platformę iOS w wersji mobilnej. W tym roku będą realizowane prace nad odświeżeniem interfejsu na tą platformę. 

6). Czy w DMS istnieje możliwość podpisania pisma lub umowy podpisem kwalifikowanym / zaufanym, a następnie wysłania go? 

Odpowiedź: Jeszcze nie ma takiej funkcjonalności. W RoadMapie rozwoju na ten rok jest planowane dodanie opcji wykorzystania podpisów bezpośrednio w Comarch DMS. Dalszy rozwój w zakresie wysyłania takich umów bezpośrednio z systemu będzie realizowany w przyszłych okresach. 

7). Jak wygląda eksport danych do systemu księgowego? 

Odpowiedź: W przypadku współpracy z Comarch ERP to jedynie kliknięcie w przycisk „Wygeneruj” na wybranym przez siebie etapie obiegu. 

8). Czy tworzenie i ewentualna korekta treści umów może odbywać się w DMS, czy należy ściągnąć plik, edytować go i następnie ponownie go załadować? 

Odpowiedź: Na ten moment należy plik ściągnąć, zmodyfikować i wgrać ponownie. Planujemy rozwój systemu o automatyczną aktualizację plików/załączników. 

9). Czy program powoduje, że dane są automatycznie zaczytywane z FV do programu księgowego np. Subiekt GT? 

Odpowiedź: Taka integracja jest możliwa, ale wymagane są odpowiednie działania na etapie wdrożenia tj. budowa odpowiednich zapytań, aby korzystać z tych samych danych w obu systemach i przygotowanie generatora, który przeniesie dane z DMS do zewn. Systemu 

10). Jak wygląda repozytorium dokumentów w obieguGdzie te dokumenty  przechowywane fizycznie i jak wygląda dostęp do nich z poziomu DMS? Czy jest możliwy dostęp do tych dokumentów spoza DMS? 

Odpowiedź: DMS sam w sobie stanowi Repozytorium. Dokumenty są przechowywane w bazie DMS/ERP (w zależności od wybranej formy współpracy) lub w postaci danych zapisanych na dysku, czy też w chmurze IBARD (takie możliwości też są dostępne po odpowiedniej konfiguracji). Dostęp do dokumentów jest możliwy z ERP lub DMS.

11). Czy dokumenty z OCR zaciągają się do rejestru VAT? 

OdpowiedźDokumenty przez OCR mogą bezpośrednio trafiać do rej. VAT w ERP lub w scenariuszu OCR > DMS > rej. VAT ERP.

12). Czy pakiet OCR comiesięczny Mikro, jeśli nie wykorzystam 250 stron, to czy w kolejnym miesiącu zostanę ponownie obciążony opłatą za kolejne 250 stron? 

Odpowiedź: Tak, abonament na OCR jest miesięczny. Natomiast niewykorzystane strony zwiększają dostępny limit w kolejnym miesiącu. 

13). Czy DMS i/lub OCR traktowany jest jako osobny produkt, czy może być on traktowany jako rozszerzenie Optimy, która już funkcjonuje w firmie? 

OdpowiedźComarch DMS i OCR mogą być dokupione jako rozszerzenie obecnej instalacji, czyli przypisanie do tego samego klucza i podmiotu. 

14). Czy dokumenty mogą akceptować równolegle dwie osoby? Np. dwie osoby muszą zaakceptować, aby dokument poszedł dalej np. do zapłaty? 

Odpowiedź: Tak, Comarch DMSma funkcjonalność „równoległej akceptacji„, która może zostać włączona na wybranym etapie. 

15). Czy, żeby dodać opis analityczny na fakturze, trzeba posiadać również moduł Opis Analityczny? 

Odpowiedź: Tak, Opis Analityczny w Comarch ERP Optima jest dostępny tylko, gdy posiadamy dany moduł. W związku z tym widoczność tego opisu w ERP uzależniona jest od posiadania tego modułuNatomiast jeżeli opis analityczny ma pozostać tylko w DMS (poza ERP) to można go wprowadzać bez licencji Opis Analityczny dla Comarch ERP Optima. 

16). Czy będzie mowa o wprowadzaniu przez OCR faktur zakupowych, które zawierają pozycje z towarami? 

Odpowiedź: Taka możliwość jest aktualnie możliwa przy wykorzystaniu DMS tj. OCR > DMS > ERP. W samym ERP takie możliwości będą dopiero rozwijane. 

17). Czy Comarch DMS w Biurze Rachunkowym rozpozna kontrahentów, dla których są dedykowane faktury kosztowe, czy należy samodzielnie daną fakturę przyporządkowywać do danej firmy?

Odpowiedź: Na ten moment należy samodzielnie przyporządkować taki dokument do Klienta BR (firmy). Planowany jest rozwój tego obszaru o możliwość automatycznego przyporządkowania Klienta po NIPie nabywcy.

18). A co z fakturami zakupu z wieloma pozycjami i jednostkami miary, które są na tej fakturze? 

OdpowiedźComarch OCR ma możliwość rozpoznawania pozycji wraz z odczytaniem jednostki miary dla każdej z nich.

19). Czy OCR rozpoznaje PDF z wieloma fakturami? 

Odpowiedź: Tak, Comarch OCR ma możliwość obsługi PDF wieloma fakturami i rozdzielenia danych na kilka faktur (wraz z rozdzieleniem załącznika).

20). Czy istnieje możliwość wdrożenia Comarch DMS stopniowo? Tzn. najpierw podstawowe moduły jak „pismo przychodzące i wychodzące” + faktura kosztowa, a np. po roku moduł dotyczący budżetowania? 

Odpowiedź: Jak najbardziej zachęcamy do stopniowego wdrażania DMS. Pozwoli to na zapoznanie się pracowników z funkcjonalnościami w danym obszarze i płynniejsze rozszerzenie o nowe procesy. Co istotne Comarch DMS nie jest licencjonowany per ilość procesów, więc takie rozszerzenia nie wiążą się z dodatkowymi opłatami licencyjnymi (o ile ilość aktualnie posiadanych licencji dla jednoczesnych użytkowników jest wystarczająca). 

 

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.

Szansa dla e-commerce? Warunkiem odpowiednia technologia

Zmienia się oblicze poszczególnych dziedzin gospodarki, głównie handlu. Przymusowa digitalizacja tego obszaru wymaga od przedsiębiorców zmian w zakresie funkcjonowania ich działalności. Rosnące zapotrzebowanie na zakupy dokonywane przez Internet prowadzi do konieczności zastosowania nowych rozwiązań takich jak np. sklep internetowy.

Jak zautomatyzować marketing w sklepie internetowym?

Na sukces sklepu internetowego wpływa wiele czynników, jednym z nich jest skuteczne zaplanowanie działań marketingowych oraz efektywna realizacja. Dzięki temu zwiększana jest sprzedaż i zyski firmy. Nieustannie rosną oczekiwania Klientów poszukujących coraz lepszych doświadczeń zakupowych, szybkiego czasu realizacji zamówień, ekspresowego kontaktu z obsługą sklepu, spersonalizowanej oferty, a także obsługi posprzedażowej. Z niniejszego artykułu dowiesz się, co to jest marketing automation, jakie możliwości daje dla e-commerce oraz w jaki sposób łatwo wdrożyć to rozwiązanie w Twoim sklepie internetowym. 

Jak korzystać z narzędzia Zoom do wideokonferencji?

W ostatnich dniach pojawiła się większa potrzeba prowadzenia spotkań oraz prezentacji przez Internet. Przetestowaliśmy kilka dostępnych rozwiązań do prowadzenia wideokonferencji, aby wybrać najwygodniejsze z nich. Wybraliśmy aplikację Zoom. To intuicyjne narzędzie pozwalające na prowadzenie spotkań online, webinarów oraz wideokonferencji z każdego miejsca na świecie.