Narzędzia usprawniające pracę zdalną – cz.2
W obecnej sytuacji coraz więcej osób pracuje zdalnie. Firmy poszukują rozwiązań, które ułatwią pracę oraz pozytywnie wpłyną na efektywność. Poniżej przedstawiamy listę interesujących rozwiązań od Comarch.
5). Narzędzie do odczytywania faktur — Comarch OCR
Korzyści wynikające z użytkowania programu:
- Przyspieszenie digitalizacji w firmie. Comarch OCR pozwala błyskawicznie wprowadzić do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny jest tylko skaner/aparat i połączenie z Internetem.
- Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie.
- Przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym — PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG.
- Rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
- Największą korzyścią jest automatyzacja wielu procesów pozwalająca na bardzo znaczącą oszczędność czasu.
- Comarch OCR połączony jest systemem ERP, przez co nie ma potrzeby przeprowadzania procesu integracji, czy kosztownego wdrożenia.
- Odczytuje faktury i wprowadza je do systemu, przy czym po potrafi rozróżnić następujące pozycje faktury (nawet wielostronicowej): Numer NIP – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy/nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu/sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży), Numer dokumentu, Data wystawienia i sprzedaży, Forma płatności i termin płatności, Stawki VAT oraz kwoty, Numer rachunku bankowego.
- Sprawdzone i skuteczne narzędzie. Ponad 375 850 zeskanowanych faktur ze skutecznością 85%.
- Prosta obsługa. Wystarczy się zalogować za pomocą ikonki OCR.
- Kilka pakietów dostosowanych do firm różnych wielkości.
- Obecnie każdy użytkownik, który ma Comarch ERP Optima od wersji 2019.2, Comarch ERP XL od wersji 2018.2.1 po podpisaniu stosownych umów uzyska bezpłatny dostęp do pakietu DEMO50 w ramach którego przez miesiąc może wprowadzić 50 faktur. Natomiast w przypadku Użytkowników Comarch ERP XT jest możliwość wprowadzenia bezpłatnie co miesiąc 20 faktur.
- Uprawnienie pracy i oszczędność czasu.
- Wersja samodzielna, a także wersja kompatybilna z systemami Comarch ERP. Możliwa integracja z innymi systemami przez API.
Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur?
Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:
- Zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze.
- Załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP.
- Sprawdzenie poprawności odczytanych danych.
- Zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP.
6). Moduł dla Biur Rachunkowych
Korzyści wynikające z użytkowania modułu:
- Wykorzystanie indywidualnie definiowanych cech/atrybutów, za pomocą których można dokładnie opisać każdego kontrahenta, zgodnie z potrzebami biura.
- Wykonanie operacji seryjnych jak np. Obliczanie, wydruk i wysyłka deklaracji do systemu e-deklaracje – dokumenty przygotowane przez pracowników w poszczególnych bazach można obsługiwać seryjnie.
- Możliwość wysyłania i odbierania e-maili z wielu kont pocztowych naraz.
- Sprawdzenie etapów prac związanych z klientami, np. dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów.
- Integracja Modułu Biuro Rachunkowe z Modułem Obieg Dokumentów – pozwala na podpięcie wszystkich rodzajów dokumentów do modułu rachunkowego.
- Przykładowo: sekretarka ma możliwość bezpośredniego przesłania skanu dokumentu do właściwego księgowego, który wprowadza plik do swojego dziennika księgowego.
- Rejestrowanie oraz analizowanie czasu pracy poświęconego dla danego klienta.
- Przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów. Większość czynności automatycznie wykona za Ciebie Optima.
- Dostosowanie programu do zmian w przepisach prawnych oraz wprowadzaniem nowych uaktualnień.
- Wykonanie kopii bezpieczeństwa i konwersja baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima.
- Szybkość i wygoda oraz pełna synchronizacja Comarch ERP z programami Klientów.
- Dla każdego. Rozliczaj na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów, Księgi Handlowej.
- Oprogramowanie jest często aktualizowane, dlatego jest zawsze zgodne z aktualnymi przepisami.
- Usprawnienie pracy przez częściową automatyzację mechanicznej części procesów księgowania.
- Comarch ERP zawiera w sobie wszystkie niezbędne moduły jak Środki Trwałe, Kadry i Płace i inne.
- Internetowa Wymiana Dokumentów i analizy Business Intelligence pozwolą na dostarczanie zupełnie nowej jakości usług.
- Skraca czas podniesienia wersji.
- Automatyczne wyliczanie deklaracji.
- Ustawienie czasu pracy na danym Kliencie.
- Automatyzacja pracy.
6). Comarch ERP Optima Analizy BI
Korzyści wynikające z użytkowania Analiz BI:
- Idealne rozwiązanie do tworzenia raportów i analiz na bazie danych wprowadzonych do Comarch ERP Optima.
- Dwie wersje: podstawowa (dla firm), rozszerzona, o szerokim wachlarzu funkcjonalności (dedykowana biurom rachunkowym).
- Możliwość tworzenia raportów na wielu bazach jednocześnie (ułatwienie i przyspieszenie pracy).
- Raz wygenerowany raport trafia do wszystkich Klientów i zawiera odpowiednie dane dla określonego odbiorcy.
- Istnieje możliwość cyklicznego raportowania. Subskrypcja e-mail pozwala w ustalonych okresach odbierać bieżące zestawienia sprzedaży, również na urządzeniach mobilnych.
- W wersji rozszerzonej możliwe jest tworzenie raportów na wielu bazach bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi.
- Wysyłanie raportów można dostosować indywidualnie do potrzeb klienta.
- W każdej chwili można również dokonać wszelkich niezbędnych aktualizacji jak: adres, częstotliwość czy rodzaj raportów.
- Pełna automatyzacja procesów – oszczędność czasu.
- Dostarczane jest ponad 100 raportów dotyczących każdego obszaru prowadzenia firmy.