Narzędzia usprawniające pracę zdalną – cz.2

W obecnej sytuacji coraz więcej osób pracuje zdalnie. Firmy poszukują rozwiązań, które ułatwią pracę oraz pozytywnie wpłyną na efektywność. Poniżej przedstawiamy listę interesujących rozwiązań od Comarch. 

Narzędzie do odczytywania faktur — Comarch OCR 

5). Narzędzie do odczytywania faktur — Comarch OCR 

Korzyści wynikające z użytkowania programu:

  • Przyspieszenie digitalizacji w firmie. Comarch OCR pozwala błyskawicznie wprowadzić do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny jest tylko skaner/aparat i połączenie z Internetem.  
  • Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie. 
  • Przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym — PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG.  
  • Rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT. 
  • Największą korzyścią jest automatyzacja wielu procesów pozwalająca na bardzo znaczącą oszczędność czasu.  
  • Comarch OCR połączony jest systemem ERP, przez co nie ma potrzeby przeprowadzania procesu integracji, czy kosztownego wdrożenia.  
  • Odczytuje faktury i wprowadza je do systemu, przy czym po potrafi rozróżnić następujące pozycje faktury (nawet wielostronicowej): Numer NIP  – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy/nabywcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu/sprzedaży VAT przenoszone są dane pobrane z GUS (za pomocą Comarch OCR dodajemy dokumenty zarówno do rejestru VAT zakupu jak i sprzedaży), Numer dokumentu, Data wystawienia i sprzedaży, Forma płatności i termin płatności, Stawki VAT oraz kwoty, Numer rachunku bankowego. 
  • Sprawdzone i skuteczne narzędzie. Ponad 375 850 zeskanowanych faktur ze skutecznością 85%.
  • Prosta obsługa. Wystarczy się zalogować za pomocą ikonki OCR.  
  • Kilka pakietów dostosowanych do firm różnych wielkości.  
  • Obecnie każdy użytkownik, który ma Comarch ERP Optima od wersji 2019.2, Comarch ERP XL od wersji 2018.2.1 po podpisaniu stosownych umów uzyska bezpłatny dostęp do pakietu DEMO50 w ramach którego przez miesiąc może wprowadzić 50 faktur. Natomiast w przypadku Użytkowników Comarch ERP XT jest możliwość wprowadzenia bezpłatnie co miesiąc 20 faktur.
  • Uprawnienie pracy i oszczędność czasu. 
  • Wersja samodzielna, a także wersja kompatybilna z systemami Comarch ERP. Możliwa integracja z innymi systemami przez API. 

Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur? 

Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco: 

  1. Zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze.
  2. Załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP.
  3. Sprawdzenie poprawności odczytanych danych.
  4. Zatwierdzenie dokumentu w systemie  ERP.

 

Moduł dla Biur Rachunkowych

6). Moduł dla Biur Rachunkowych 

Korzyści wynikające z użytkowania modułu:

  • Wykorzystanie indywidualnie definiowanych cech/atrybutów, za pomocą których można dokładnie opisać każdego kontrahenta, zgodnie z potrzebami biura. 
  • Wykonanie operacji seryjnych jak np. Obliczanie, wydruk i wysyłka deklaracji do systemu e-deklaracje – dokumenty przygotowane przez pracowników w poszczególnych bazach można obsługiwać seryjnie. 
  • Możliwość wysyłania i odbierania e-maili z wielu kont pocztowych naraz.  
  • Sprawdzenie etapów prac związanych z klientami, np. dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów. 
  • Integracja Modułu Biuro Rachunkowe z Modułem Obieg Dokumentów – pozwala na podpięcie wszystkich rodzajów dokumentów do modułu rachunkowego. 
  • Przykładowo: sekretarka ma możliwość bezpośredniego przesłania skanu dokumentu do właściwego księgowego, który wprowadza plik do swojego dziennika księgowego.
  • Rejestrowanie oraz analizowanie czasu pracy poświęconego dla danego klienta. 
  • Przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów. Większość czynności automatycznie wykona za Ciebie Optima. 
  • Dostosowanie programu do zmian w przepisach prawnych oraz wprowadzaniem nowych uaktualnień. 
  • Wykonanie kopii bezpieczeństwa i konwersja baz danych dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima.   
  • Szybkość i wygoda oraz pełna synchronizacja Comarch ERP z programami Klientów. 
  • Dla każdego. Rozliczaj na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów, Księgi Handlowej. 
  • Oprogramowanie jest często aktualizowane, dlatego jest zawsze zgodne z aktualnymi przepisami. 
  • Usprawnienie pracy przez częściową automatyzację mechanicznej części procesów księgowania. 
  • Comarch ERP zawiera w sobie wszystkie niezbędne moduły jak Środki Trwałe,  Kadry i Płace i inne. 
  • Internetowa Wymiana Dokumentów i analizy Business Intelligence pozwolą na dostarczanie zupełnie nowej jakości usług. 
  • Skraca czas podniesienia wersji. 
  • Automatyczne wyliczanie deklaracji. 
  • Ustawienie czasu pracy na danym Kliencie. 
  • Automatyzacja pracy. 

 

Comarch ERP Optima Analizy BI

6). Comarch ERP Optima Analizy BI 

Korzyści wynikające z użytkowania Analiz BI:

  • Idealne rozwiązanie do tworzenia raportów i analiz na bazie danych wprowadzonych do Comarch ERP Optima. 
  • Dwie wersje: podstawowa (dla firm), rozszerzona, o szerokim wachlarzu funkcjonalności (dedykowana biurom rachunkowym).
  • Możliwość tworzenia raportów na wielu bazach jednocześnie (ułatwienie i przyspieszenie pracy).  
  • Raz wygenerowany raport trafia do wszystkich Klientów i zawiera odpowiednie dane dla określonego odbiorcy.  
  • Istnieje możliwość cyklicznego raportowania. Subskrypcja e-mail pozwala w ustalonych okresach odbierać bieżące zestawienia sprzedaży, również na urządzeniach mobilnych.  
  • W wersji rozszerzonej możliwe jest tworzenie raportów na wielu bazach bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi.  
  • Wysyłanie raportów można dostosować indywidualnie do potrzeb klienta. 
  • W każdej chwili można również dokonać wszelkich niezbędnych aktualizacji jak: adres, częstotliwość czy rodzaj raportów.  
  • Pełna automatyzacja procesów – oszczędność czasu.  
  • Dostarczane jest ponad 100 raportów dotyczących każdego obszaru prowadzenia firmy.

Narzędzia IT pomocne w konfiguracji PPK

Przygotowanie organizacyjne firmy do wprowadzenia PPK polega na: aktualizacji posiadanych programów kadrowo-płacowych, opracowaniu potrzebnych procedur, przeszkoleniu personelu kadrowo-księgowego.

Jak naliczać podatek cukrowy w systemach Comarch ERP Optima i XL?

Od 1 stycznia 2021 zaczęła obowiązywać nowa opłata akcyzowa, którą jest podatek cukrowy. Sprawdź, jakich produktów dotyczy podatek cukrowy i ile wynosi? Jakie produkty są zwolnione od podatku? Zapoznaj się z obsługą opłaty cukrowej w systemie Comarch ERP Optima (zwłaszcza w module Handel Plus) i XL.

Czym jest Industry 4.0 i co to dla Ciebie oznacza?

Rozwój technologiczny napędza zmiany w każdym z obszarów społeczeństwa. Rozwiązania te są używane przez nas na każdym kroku, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Miejsca pracy zmieniają się poprzez implementacje nowych technologii. Zmiana ta jest nazywana czwartą rewolucją przemysłową, czy też Industry 4.0 lub Przemysł 4.0.  

Rewolucja w stawkach VAT i przypisanie kodów w module Optima Handel

Od 1 lipca 2020 zacznie obowiązywać nowa matryca stawek VAT. W porównaniu z poprzednimi latami są to rewolucyjne zmiany. Z perspektywy podatników najważniejszą kwestią będzie zmiana stawek na poszczególne świadczenia. Nowa matryca stawek VAT to odejście od funkcjonującej od lat PKWiU 2008 oraz zastąpienie jej przez dwa różne systemy klasyfikacyjne.